Saturday, September 08, 2012

Sapa nak jawab?? MB Kedah ka..Setpol MB ka..?? atau Kerajaan Kedah..



Tahukah anda Quartzcity Global Resources Sdn. Bhd. telah diberikan Direct Tender oleh PMBked sekalu wakil kerajaan negeri. Kuat betul pengaruh Quartzcity Global Resources Sdn. Bhd. ni, siapa dibelakangnya? Projek Balak 200 Ekar dan Kuari Batu berekar-ekar dengan mudah dia dapat. Tanpa perlu bersusah payah bersaing untuk berebut tender.

Dalam Quartzcity Global, terdapat seseorang yang bernama Mohd Ikhram B. Shafie, Mohd Ikhram ni ada hubungan rapat dengan MB Kedah sebab dia salah seorang ahli keluarga mereka. Hubungan rapat yang macam mana? Boleh tanya MB Kedah sendiri.

Mc sebenarnya tak kisah pun Quartzcity Global nak dapat projek banyak mana dan berapa juta. Namun apa yang Mc kisah adalah, cara pemberian projek merupakan satu kesalahan, 'Direct Tender' kemudian Quartzcity Global ni dah jadi seperti company kroni, mentang-mentang la saudara MB dalam company terbabit, apa saja projek besar, semuanya dikaut ke company terbabit. dahsyatt dahsyatt.

Dulu orang Pas jugala yang selalu komplain kata UMNO banyak main kroni, marah pasal direct tender, namun bila depa jadi kerajaan negeri, kenapa mereka juga lakukan kesalahan yang sama? Malah setelah Mc menyiasat mengenai Quartzcity Global. Company ini mempunyai projekHITAM yang direstui oleh PMBked.

Apa projek HITAM terbabit? Kita akan dedahkan pada siri yang akan datang!!


Apa cerita nie...?? cuba jawab sikit..MB Kedah ka, Setpol MB ka..atau kerajaan negeri sendiri yang jawab...habaq mai sat!!!

The best APAM in the world.. http://worldofapam.blogspot.com