Saturday, September 15, 2012

Oooo..Rupanya bodyguard Anwar ni pernah ...

Kenali 'JIM' bodyguard DSAI


Harizal Zahid atau dikenali dengan panggilan JIM yang dituduh mengacu pistol kepada demonstran di Melaka tempoh hari adalah seorang yang sangat terlatih dan proffesional.

Menurut sebuah akhbar JIM pernah menjadi pengawal peribadi kepada selebriti dunia yang mengunjungi Malaysia antaranya ialah Celine Dion, Mariah Carey dan Shah Rukh Khan.
Selain itu beliau juga pernah menjadi pengawal kepada pasukan Arsenal semasa kunjungan pasukan itu ke Malaysia untuk perlawanan persahabatan.

Berdasarkan akhbar itu juga, JIM dikatakan menganggap pengalaman menjadi pengawal peribadi artis adalah antara kenangan paling manis dalam hidupnya. Dia juga mengakui bahawa menjadi pengawal peribadi Anwar Ibrahim adalah satu tugas yang cukup mencabar kerana ke mana sahaja DS pergi pasti ada individu atau kumpulan yang cuba menghalangnya dengan pelbagai provokasi dan ancaman.


Kalau begitu banyak pengalamannya menjaga keselamatan orang-orang ternama termasuk dari luar negara, gua pasti JIM bukanlah bodyguard cap ayam. Senang cerita bukan sebarang 'jantan'. Dengan reputasi seperti itu JIM pastinya telah terkenal dengan kecekapan dan kebolehan mengawal manjikannya daripada sebarang bentuk ancaman.

Gua bangga dengan kejayaan anak melayu ini. Semoga JIM terus berjaya sebagai Pengawal Peribadi Professional.

Wasukalu

The best APAM in the world.. http://worldofapam.blogspot.com