Saturday, August 11, 2012

3 Minit bersama MB Perak Zambry Kadir..

Oleh : Meor Razak (Sahabat Alam Malaysia)

PENGALAMAN AKU MENGHADIRI HARI BERTEMU PELANGGAN DGN PEJABAT YAB MB PERAK



Pada 8 hb lalu hari Selasa aku telah menghadiri sesi Hari Bertemu Pelanggan di SUK iaitu dgn Pejabat YAB MB. Aku hadir atas kapisiti staf SAM & hanya hadir seorang saja. Aku sampai lebih kurang pukul 9 pg terus daftar. Lebih kurang setengah jam nama aku pun dipanggil. Aku sungguh teruja nak berjumpa dgn YAB MB.

Tetapi pd ketika itu YAB MB tidak kelihatan tetapi hanya ada Pegawai Khas dia shj iaitu Dato' Azahar. Setelah bersalaman dgn Dato' Azahar beliau bertanya apa perkara yg nak saya kemukakan. Saya hadir bertujuan pertamanya nak serah surat batahan dpd SAM berhubung pemilihan lokasi cadangan dua projek di Tg Hantu.

Dato' Azahar kata isu ni sebaiknya dikemuka kpd YAB MB dan dia yg akan jelaskan.

Selang beberapa minit YAB MB pun hadir, tetapi beliau selesaikan dulu pelanggan yg lain, aku sabar menunggu. Apabila lebih-kurang 10 minit menunggu tiba giliran aku berhadapan dgn YAB MB, teruja rasanya.

Apabila Dato' Azahar menyatakan tujuan aku hendak berjumpa dgn YAB MB, beliau tengok sambil lalu surat yg aku bagi dan terus kata okle2 & persoalkan SAM highlightkan dlm media sebelum ini.

Dari air mukanya beliau memang tak berapa nak suka aku berjumpa & membangkitkan isu ni. Aku pun tak boleh meneruskan penjelasan dan aku rasa perjumpaan aku dgn YAB MB Perak tu hanya tak lebih 3 minit aje.

Kesimpulannya aku rasa Hari Bertemu Pelanggan terutama dgn YAB MB hanya sesuai utk hal2 berkaitan mintak bantuan, hal2 kemasyarakatan & kebajikan, hal2 berkaitan tanah & beberapa perkara tertentu shj.

Tetapi sekiranya kita kemuka hal2 @ isu2 yg membabitkan dasar pembuat keputusan beserta dgn fakta2 pulak apa lagi sekiranya kita datang utk tujuan membantah memang dia tak berapa suka & tak berapa mau layan, hanya kata ok2 aje.

Itulah pengalaman pertama aku menghadiri Hari Bertemu Pelanggan bersama YAB MB Perak.

p/s: haadooiii la zambry..awat camtu? camne nak amik hati penduduk ni..kalu takat kata ok-ok..suruh adik aku pun buleh..hahahahaah

The best APAM in the world.. http://worldofapam.blogspot.com